12.04.2017 Grand Prix Polski 2017 – Puchar Łuczniczki

W dniach 7-9.04.2017 r. odbyły się Ogólnopolskie Zawody Spławikowe z cyklu Grand Prix Polski o „Puchar Łuczniczki”. W rywalizacji wzięło udział 16 klubów. Zawody rozegrane zostały na kanale Bydgoskim. Już zawody poprzedzające zmagania GPP pokazały że o dużych wynikach wagowych można zapomnieć. W czasie dwudniowego treningu odławialiśmy niewielkie płocie i okonie. Gdzieniegdzie łupem zawodników padały duże liny, leszcze i jazie.

Po burzliwej dyskusji na odprawie postanowiliśmy skupić się w czasie zawodów na konsekwentnym odławianiu płoci. Nie była to taktyka na zwycięstwo indywidualne ale mogła zapewnić dobry wynik drużynowy. Przygotowaliśmy zanętę bardzo pracującą złożoną z MVDE SUPERROACH BLACK, MVDE Grilled Hemp (konopie prażone), MVDE Koriander (kolendra) i jako element chmurotwórczy MVDE Special. Zanęta została zmieszana w stosunku 1:4 z mieszanką ziemi MVDE Black Earth Heavy (czarna ziemia ciężka) i gliny MVDE Damp Leam (wilgotna glinka dociążająca).

Mieszanka została podana na dwóch dystansach – pełnej tyczki – seniorzy i junior 13m, kobieta 11,5m. Niestety okazało się że w czasie zawodów drobnej płoci było jak na lekarstwo. Aby liczyć się w stawce trzeba było dołowić choć jedną dużą rybę. Pierwszego dnia zawodów udało się to Annie Roguskiej-Jurek i Mikołajowy Geislerowi i wygrali swoje podsektory. Drużyna po pierwszym dniu zajmowała 8 lokatę.

Na drugi dzień zawodów zmieniliśmy założenia taktyczne pod kątem próby łowienia bonusów. Ograniczyliśmy znacznie ilość podanej w łowisko zanęty, a zwiększyliśmy ilość podanego robactwa. Wynik drużyny poprawił się i awansowaliśmy na 6 miejsce w klasyfikacji drużynowej. Indywidualnie kategorię U25 wygrał Mikołaj Geisler, a w kategorii kobiet Anna Roguska-Jurek była trzecia. Udany debiut w drużynie zanotował Sebastian Nowakowski, który w kategorii seniorów uplasował się na  czwartym miejscu. Pierwsze miejsce przegrał tylko wagą ryb.

Miłym akcentem uroczystości otwarcia zawodów było wręczenie pucharów w Klubowej Klasyfikacji Drużynowej Seniorów za 2016 rok. Nasza drużyna Robinson Team odebrała puchar za drugie miejsce. Rozdano również nominację do Kardy Sportowej. Mając na uwadze wyniki w zawodach z ostatnich dwóch lat powołanie otrzymali w kategorii kobiet Anna Roguska-Jurek a w kategorii młodzieżowej (U25) Mikołaj Geisler. Gratulujemy!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji jest dostępnych na stronie Wszystko o ciasteczkach.